woensdag 9 mei 2012

Werkzaamheden fietstunnel Nieuwemeerdijk en N232

Het rijden met de Risse Racing Genesis schokbreker bevalt me prima. Ik heb er nu 150km mee gereden en het comfort aan boord is duidelijk toegenomen. Op asfalt merk je er eigenlijk niets van, maar bij bijvoorbeeld het afrijden van verkeersdrempels is de klap achter je rug verdwenen. Ook klinkerwegen worden soepeler genomen; de voorwielen stuiteren nog wel vrolijk, maar het achterwiel deint soepel achter je aan. Een hele verbetering :)

's Morgens voor de rit is de achterkant van de Strada "hard". Indrukken met de hand is niet mogelijk. Bij het instappen vanmorgen kwam de demper los toen ik op de rand van het instapgat zat. Weet niet of dit zo blijft, of dat het verbetert als de afdichtingen in de demper wat soepeler geworden zijn.

Bochten durf ik niet harder te nemen, en ook bij het aanzetten merk ik geen verschil. Ik maak me dan ook niet de illusie dat ik harder rij met de schokdemper dan met de veer, maar het comfort is dus wel merkbaar beter. En dat rechtvaardigt de aankoop voor mij geheel.


Vanmorgen in de Bijlmer bij het AMC moest ik om een truck heen rijden die bij het stoplicht zijn oplegger was vergeten. Trekker en oplegger stonden een paar meter uit elkaar. De beste man had vandaag beter éérst een kopje koffie kunnen nemen voordat 'ie de combinatie koppelde.

Geen foto, want om die tijd zat ik zo'n beetje in het rode vlekje middenin de bui. Ben blij dat ik in een Velomobiel zat :D


 
Dat hebben wíj weer...


"Vanaf begin mei 2012 sluit de provincie Noord-Holland de fietstunnel onder de Nieuwemeerdijk in Nieuwe Meer geheel af voor (brom)fietsverkeer. De afsluiting is noodzakelijk in verband met werkzaamheden aan deze fietstunnel. De werkzaamheden aan de fietstunnel duren tot en met oktober 2012. Voor al het (brom)fietsverkeer geldt in die periode een alternatieve route. Het autoverkeer moet hierdoor rekening houden met ernstige vertraging.

Vanwege de werkzaamheden voor het project ‘Aansluiting A9’ wordt in het najaar van 2012 de indeling van de rijstroken voor autoverkeer op de Nieuwemeerdijk aangepast. Om dit te kunnen realiseren, is het noodzakelijk de huidige fietstunnel te verlengen. Tijdens deze werkzaamheden is geen (brom)fietsverkeer door de tunnel mogelijk.

Alternatieve route voor (brom)fietsverkeer In de huidige situatie kruist het (brom)fietsverkeer de Nieuwemeerdijk via de fietstunnel.
Tijdens de werkzaamheden gaat het (brom)fiets-verkeer echter gebruik maken van een fietsoversteek, waardoor zij het autoverkeer kruisen. De fietsoversteek komt zo’n 100 meter ten noorden van de huidige fietstunnel te liggen en wordt duidelijk aangegeven met bebording. 


Extra veiligheidsmaatregelen Om het (brom)fietsverkeer een veilige oversteek te kunnen waarborgen, wordt de nieuwe oversteek geregeld met verkeerslichten met drukknopinstallatie. Hierbij geeft een aftelmechanisme duidelijk aan wanneer de (brom)fietser over kan steken. Daarnaast is het tijdelijke fietspad duidelijk en permanent verlicht, zodat het autoverkeer eventuele (brom)fietsers aan kan zien komen. Tot slot zullen er tijdens de eerste periode in de spitsuren verkeersregelaars aanwezig zijn. Voor het autoverkeer wordt aan beide zijden een snelheidsbeperkende drempel gerealiseerd.

Ernstige hinder voor autoverkeer Het autoverkeer zal vertraging gaan ondervinden van de tijdelijke fietsoversteek. Dit wordt veroorzaakt door de verkeerslichten die de oversteek van de (brom)fietsers mogelijk maakt.
Op de N232 (Oude-Schipholweg) gaat in de zelfde periode van 7 mei t/m half juni 2012 in fases groot onderhoud (met wegafsluitingen) plaatsvinden.
Op de site van de provincie Noord-Holland is uitgebreide informatie te vinden."

De omleiding is nog geen feit; men is op het moment bezig om het tijdelijke fietspad aan te leggen...

Later.... meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten