woensdag 24 november 2010

Au....Au!

Het zit erop. Of eigenlijk, ze zitten erin. Twee gaten. Twee gaten in mijn Strada. Dat deed wel even pijn, maar het moest. Die draadjes naar de spiegel-lampen moet toch érgens naar binnen. Afijn. It is done. En het staat wel mooi zo.
De eerste test binnenshuis. De twee lampjes via een weerstand van 560 Ohm aan de 12V accu - de high-tech dimvoorziening - en de Bausch & Müller IQ Cyo.
Hier staan de lampen direct op de 12 Volt. Ongeveer 1,5 Watt per lamp.
Gedimde spiegel-lamp in combinatie met de standaard dagrijverlichting.
Ik heb een drietal 12 Volt aansluitingen gemaakt. Altijd handig, bijvoorbeeld voor een TomTom of extra verlichting :) Het zijn drie Dean pluggen uit de modelbouw-wereld. Dealextreme verkoopt ze onder de naam T-connector. Ik heb er drie op een stukje T-profiel gelijmd met epoxy.
Hier de tijdelijke schakeling voor de nieuwe lampen. Zo kan ik een tijdje rond rijden en zien hoe een en ander bevalt, en hoe veel korter de accu mee zal gaan.

EDIT: ...en het bleek te bevallen. Zie dit artikel over het netter maken van de bedrading.

1 opmerking:

  1. Erg moedig die gaatjes door te boren Erwin!
    Ook het aaanbrengen van een boegsprietvlag begint hiermee...(?).
    Zelf zou ik nog geprobeerd hebben ze in een (transparante) bol aan je spiegel te bevestigen vd stroomlijn maar ik geef toe dat e.e.a. moeilijk zou zijn uit te richten. Spiegel/lamp onafhankelijk van elkaar!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen